Overzicht oplossingen
Het ERP voor woningcorporaties
Real Estate Management System
De beste online tool voor woningverhuur en -verkoop
Eenvoudig sturen op vastgoed en financiën
Digitale archivering en casemanagement
Het moderne werken van vandaag
Klant aan het roer
Facility Management Informatie Systeem
Ketenintegratie voor vastgoedbeheerders
Slimme software voor VvE-beheer
Van data naar informatie
Productfamilie
Volledig in control
Een bron, een waarheid
Gebruiksvriendelijke betalingsoplossingen
Onderhoud & duurzame planning
User experience, apps en portalen
Partnersysteem
Sectoren
Sociaal vastgoed
Commercieel vastgoed
Connect
Over Aareon
Nieuws & blogs
Support
Ga naar
Oplossingen
Aareon streeft naar een optimaal gebruik van zijn producten en oplossingen. Serviceplannen spelen daarin een belangrijke rol door organisaties actief en proactief te ondersteunen en zo de gezamenlijk benoemdedoelen te bereiken. We spraken met Jarno Kroezen, directeur Customer Succes, over hoe Serviceplannen zorgen voor duurzame resultaten en klanttevredenheid, zowel nu als in de toekomst.
Wat houdt een Serviceplan in?
Met de introductie van de nieuwe cloudoplossing Tobias 365 heeft Aareon ervoor gekozen om klanten proactief te begeleiden bij het optimaal inzetten van de geïmplementeerde oplossing en waar mogelijk bedrijfsprocessen verder te optimaliseren. Jarno licht toe: “De livegang van Tobias 365 betekent niet het einde van onze betrokkenheid. We willen ervoor zorgen dat klanten maximaal profiteren van de functionaliteiten in Tobias 365 en andere oplossingen. Met onze Serviceplannen helpen we klanten gericht hun organisatiedoelen te bereiken.”
Van installatieondersteuning tot adoptiebegeleiding
Eén van de uitdagingen voor klanten is het bijblijven met de regelmatige updates van Microsoft en andere functionaliteiten binnen Tobias 365. Met de dienst ‘Release-support’ biedt Aareon klanten de nodige ondersteuning: “Release-support betekent dat we klanten helpen de updates te implementeren en uitleg geven over nieuwe functionaliteiten,” aldus Jarno. “Dit zorgt ervoor dat klanten niet alleen technisch bijblijven, maar ook optimaal gebruik kunnen maken van nieuwe mogelijkheden. Doordat we werken met een vast consultancyteam per klant kennen we de klant en zijn applicatielandschap en -inrichting goed. Dit zorgt ervoor dat we nieuwe functionaliteiten goed kunnen vertalen naar de klantsituatie.”
“Daarnaast biedt Aareon met ‘Gebruikscomfort’ een dienst die gebruikers ondersteunt bij de dagelijkse inzet van Tobias 365. “We zien vaak dat na een intensieve trainingsperiode tijdens de implementatie toch weer Excel-lijstjes tevoorschijn komen. Met Gebruikscomfort willen we ervoor zorgen dat klanten blijvend gebruikmaken van het systeem zoals het bedoeld is,” voegt hij toe. “Een dienst in dezelfde lijn is ‘Jaarcyclus’. Hierbij bieden we ondersteuning op het vlak van jaarlijkse processen, zoals bijvoorbeeld de huurverhoging. Vaak is dit in combinatie met webinars.”
“Nieuw in 2025 is de dienst Academy e-Learning”, vertelt Jarno verder. “Vanaf januari hebben we een set aan e-learnings beschikbaar die eindgebruikers helpen om de basis kennis van 365 op te doen. Door het Serviceplan als abonnementsvorm aan te bieden kunnen we borgen dat het team dat de diensten uitvoert ook in de toekomst beschikbaar zal zijn. Hiermee blijft de specifieke kennis van de klant geborgd.”
“Welke doelen willen we bereiken en bereiken we deze daadwerkelijk? Een belangrijke vraag die klanten ons vaak stellen op het moment dat ze de verschillende diensten van ons afnemen”, zegt Jarno. “Om dit vorm te geven heeft Aareon de dienst “Klantsucces” geïntroduceerd. De klantsuccesmanager(KSM) is de inhoudelijk partner die samen met de klant aan het begin van het jaar de doelen opstelt om het optimale uit de producten en diensten van Aareon te halen en te komen tot een maximale eindgebruikerstevredenheid. Deze doelen worden vertaald naar een zogenaamd Klantsuccesplan. Dit plan zorgt voor verbinding en structuur over alle diensten die Aareon biedt. Deze wordt bijgewerkt door de consultants die diensten uitvoeren bij de klant en door de klant zelf, zodat er een totaalbeeld ontstaat. Op regelmatige basis neemt de KSM de resultaten en voortgang door met zijn contactpersoon bij de klant. Doelen worden gemeten en waar nodig worden activiteiten bijgesteld. Dit alles om samen te zorgen dat we het maximale klantsucces bereiken.”
“Hiernaast geeft de KSM proactief advies”, vult Jarno nog aan. “Bijvoorbeeld op het vlak van ontwikkelingen bij Aareon, die de KSM met de klantkennis die hij heeft, goed kan vertalen naar de klantsituatie. Ook zal de KSM op regelmatige basis een verbeteradvies geven op basis van een analyse van de tickets die bij de Aareon-servicedesk zijn aangemaakt. Dit alles om onze klanten zo optimaal mogelijk te bedienen.”
Voortdurende verbetering en afstemming
Elk jaar evalueert Aareon samen met de klant de ingezette diensten en passen ze het Serviceplan aan. “We houden alle feedback bij en gebruiken deze om de diensten verder te verfijnen,” zegt Jarno. “Deze jaarlijkse evaluatie is een kans om onze inzet nog beter af te stemmen op de specifieke behoeften van onze klanten.”
Serviceplannen voor alle producten van Aareon
Hoewel de eerste Serviceplannen gericht waren op Tobias 365, is het concept inmiddels uitgebreid naar Aareon’s hele productportfolio, zoals het Aareon DMS (Document Management Systeem). “De basis die we gelegd hebben voor Tobias 365, kunnen we eenvoudig toepassen voor andere markten en producten,” verklaart Jarno.
Vooruitblik en klantgerichte innovatie
De reacties op de Serviceplannen zijn over de gehele linie positief, waarbij klanten waardering tonen voor de gestructureerde ondersteuning en proactieve aanpak. “We zien dat klanten de diensten die ze in 2024 afnemen continueren in 2025, vaak zelfs met een extra inzet op bepaalde gebieden,” vertelt Jarno. Dit wijst erop dat de Serviceplannen goed aansluiten op de behoeften van klanten.
Met deze aanpak blijft Aareon investeren in klantgerichtheid en duurzame relaties door innovatie en ondersteuning. “We blijven graag met klanten in gesprek om samen te kijken naar de beste oplossingen, ook wanneer deze verder gaan dan de corporatiesector,” besluit Jarno.
van: Astrid Oosting, Corporate communication, design & events
Maak je gebruik van deze website, dan zetten wij cookies op je apparaat om de gebruikerservaring te verbeteren. Bekijk ons privacybeleid.
Cookies hebben we nodig om onze website voor jou te optimaliseren.
We gebruiken Hubspot om ons te helpen de website te verrijken met extra functies en om het online aanbod te verbeteren met behulp van verzamelde statistische gegevens over bezoeken aan de website en gegevens over gebruikersgedrag (tracking). Daarom stellen we het op prijs als je de bijbehorende cookies en tracking accepteert.
Technische cookies zijn essentieel om het websitebezoek modern en veilig te laten verlopen en om geïntegreerde diensten zoals klantenlogin en trainingsregistraties goed te laten functioneren. Daarom kan je technische cookies niet deactiveren.
Gedetailleerde informatie is te vinden op de pagina Privacy, waar je cookies en tracking kunt in- of uitschakelen onder privacy-instellingen.
Technical
Hubspot