Overzicht oplossingen
Het ERP voor woningcorporaties
Real Estate Management System
De beste online tool voor woningverhuur en -verkoop
Eenvoudig sturen op vastgoed en financiën
Digitale archivering en casemanagement
Het moderne werken van vandaag
Klant aan het roer
Facility Management Informatie Systeem
Ketenintegratie voor vastgoedbeheerders
Slimme software voor VvE-beheer
Van data naar informatie
Productfamilie
Volledig in control
Een bron, een waarheid
Gebruiksvriendelijke betalingsoplossingen
Onderhoud & duurzame planning
User experience, apps en portalen
Partnersysteem
Sectoren
Sociaal vastgoed
Commercieel vastgoed
Connect
Over Aareon
Nieuws & blogs
Support
Ga naar
Oplossingen
Lees hoe Barbara van den Berg, projectmanager bij Aareon, woningcorporaties en andere organisaties helpt bij hun overstap naar de cloud en de implementatie van het Aareon DMS (Document Management Systeem) dat AVG-compliant is en voldoet aan alle moderne eisen voor efficiënt documentbeheer.
Barbara van den Berg is sinds anderhalf jaar werkzaam als projectmanager bij Aareon en vertelt in dit interview over haar werkzaamheden. Als projectmanager begeleidt zij implementaties en upgrades van het Aareon DMS (Document Management Systeem) voor diverse klanten. Haar ervaring, oorspronkelijk in de zorg, komt goed van pas in haar werk met woningcorporaties en andere organisaties die behoefte hebben aan een efficiënt documentbeheersysteem.
Wat doet een DMS precies?
Een Document Management Systeem (DMS) ondersteunt organisaties bij het opslaan, beheren en archiveren van documenten in verschillende formaten, zoals PDF’s, afbeeldingen en Excel-bestanden. Barbara legt uit: “Het systeem beheert de volledige levenscyclus van een document. Hierdoor weten organisaties precies welke documenten aan welke projecten of klantendossiers zijn gekoppeld en kunnen ze verouderde bestanden verwijderen, bijvoorbeeld om te voldoen aan AVG-regelgeving. Voor woningcorporaties en andere organisaties met grote hoeveelheden documenten is dit systeem onmisbaar.”
Projecten in de cloud: snelle updates en proactief beheer
Barbara en haar team helpen klanten ook overstappen naar een cloud-omgeving, wat voordelen biedt op het gebied van beheer en schaalbaarheid. “In de cloud kunnen we sneller opschalen als een klant groeit, en we kunnen proactief monitoren en updates doorvoeren voor alle klanten die op een bepaalde cloud-omgeving zitten,” vertelt Barbara. Dit betekent dat updates niet meer afzonderlijk geïnstalleerd hoeven te worden, wat tijd bespaart en zorgt voor consistentie in het systeembeheer.
Lopende en afgeronde projecten
Het afgelopen jaar heeft Barbara een groot aantal DMS-implementaties begeleid bij verschillende woningcorporaties. Naast nieuwe implementaties voert het team ook upgrades uit voor klanten die al gebruikmaken van het DMS. “We zorgen ervoor dat klanten altijd werken met de nieuwste versie van het systeem, zodat ze optimaal profiteren van nieuwe functies en verbeterde beveiliging,” legt Barbara uit.
Hoe verloopt een DMS-project?
Een nieuw DMS-project start altijd met een analyse van het bestaande systeem van de klant. Barbara beschrijft het proces: “We beginnen met een kick-off waarin we samen met de klant de wensen en eisen voor de nieuwe omgeving bespreken. Daarna richten we een testomgeving in en bieden we trainingen aan, zodat de klant volledig vertrouwd raakt met het nieuwe systeem. Uiteindelijk gaan we live, wat betekent dat de klant volledig overstapt op het nieuwe Aareon DMS in de cloud.”
Feedback van klanten en uitdagingen bij migraties
Barbara ontvangt vaak positieve reacties van klanten, hoewel sommige trajecten uitdagender kunnen zijn, bijvoorbeeld door vervuilde data in het oude systeem. Ze stelt dat goede samenwerking essentieel is: “We werken nauw samen met klanten om ervoor te zorgen dat de migratie soepel verloopt en dat de data correct en efficiënt overgezet worden”
Met haar enthousiasme en ervaring speelt Barbara een cruciale rol bij het succesvol afronden van deze projecten. Haar inzicht in de uitdagingen van klanten en de voordelen van een DMS in de cloud maakt haar tot een waardevolle schakel binnen Aareon.
van: Astrid Oosting, Corporate communication, design & events
Maak je gebruik van deze website, dan zetten wij cookies op je apparaat om de gebruikerservaring te verbeteren. Bekijk ons privacybeleid.
Cookies hebben we nodig om onze website voor jou te optimaliseren.
We gebruiken Hubspot om ons te helpen de website te verrijken met extra functies en om het online aanbod te verbeteren met behulp van verzamelde statistische gegevens over bezoeken aan de website en gegevens over gebruikersgedrag (tracking). Daarom stellen we het op prijs als je de bijbehorende cookies en tracking accepteert.
Technische cookies zijn essentieel om het websitebezoek modern en veilig te laten verlopen en om geïntegreerde diensten zoals klantenlogin en trainingsregistraties goed te laten functioneren. Daarom kan je technische cookies niet deactiveren.
Gedetailleerde informatie is te vinden op de pagina Privacy, waar je cookies en tracking kunt in- of uitschakelen onder privacy-instellingen.
Technical
Hubspot